fbpx
image-470

הונאות השקעות: כיצד להימנע מלהיות קורבן

הונאות השקעות נמצאות במגמת עלייה. למד כיצד להגן על עצמך מפני הפיכתו לקורבן של הונאה וכיצד לזהות הונאה לפני שיהיה מאוחר מדי.

הונאות השקעות: כיצד להימנע מלהיות קורבן

מהן הונאות השקעות?

הונאות השקעות הן תוכניות הונאה שנועדו לנצל משקיעים תמימים. הם מגיעים בצורות רבות, כולל מזימות פונזי, תוכניות פירמידה והשקעות מזויפות. המטרה של הונאות אלו היא לגרום לאנשים להשקיע את כספם במיזם הונאה, לרוב עם הבטחה לתשואה גבוהה. למרבה הצער, הונאות אלו לרוב משאירות למשקיעים רק הפסדים.

כיצד לזהות תרמית השקעות

קשה לזהות הונאות השקעות, אבל יש כמה סימני אזהרה שצריך לשים לב אליהם. אם הזדמנות השקעה נראית טובה מכדי להיות אמיתית, כנראה שכן. היזהרו מכל השקעה שמבטיחה תשואות גבוהות עם מעט או ללא סיכון. כמו כן, יש לחשוד בכל השקעה המחייבת אותך לשלם עמלה גדולה מראש. לבסוף, היזהרו מכל השקעה הדורשת מכם לשמור על ההשקעה בסוד.

חקור את הזדמנות ההשקעה

לפני השקעה בהזדמנות כלשהי, חשוב לעשות את המחקר שלך. בדוק את האישורים של האדם או החברה המציעים את ההשקעה. ודא שהם רשומים אצל הגופים הרגולטוריים המתאימים. כמו כן, חקרו את ההשקעה עצמה. ודא שזה לגיטימי ושזה לא הונאה.

בדוק את הרקורד של החברה

כאשר בודקים הזדמנות השקעה, חשוב לבדוק את הרקורד של החברה. חפש כל תלונה או תביעה שהוגשה נגד החברה. כמו כן, בדקו אם החברה הייתה מעורבת בהונאה או בפעילות פלילית כלשהי.

קבלו ייעוץ מקצועי

אם אתם שוקלים להשקיע בהזדמנות, חשוב לקבל ייעוץ מקצועי. דבר עם יועץ פיננסי או רואה חשבון שיוכל לעזור לך להעריך את ההשקעה ולקבוע אם היא מתאימה לך.

היזהר משיחות קרות

היזהרו מכל הזדמנות השקעה שתוצג לכם באמצעות שיחה קרה. שיחות אלו הן לרוב של רמאים שמנסים לגרום לך להשקיע במיזם הונאה. אם אתה מקבל שיחה קרה, אל תמסור מידע אישי או פיננסי.

השוואה מהירה

תמרור אזהרה מה לעשות
הבטחות לתשואות גבוהות עם מעט או ללא סיכון היזהר ועשה את המחקר שלך
עמלה גדולה מראש תהיו חשדניים וערכו את המחקר שלכם
שמור את ההשקעה בסוד היזהר ועשה את המחקר שלך
שיחות קרות אל תמסור מידע אישי או פיננסי

הונאות ההשקעות נמצאות במגמת עלייה, וחשוב להיות מודעים לסימני האזהרה ולערוך את המחקר שלך לפני השקעה בכל הזדמנות. על ידי הקדשת זמן לחקור הזדמנות השקעה, אתה יכול להגן על עצמך מלהפוך לקורבן של הונאה. אם אי פעם אינך בטוח לגבי הזדמנות השקעה, עדיף לפנות לייעוץ מקצועי לפני קבלת החלטות כלשהן.

שיתוף הפוסט